|
|
ÚJFEHÉRTÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2012. június 21., csütörtök 10:24 |
A Határtalanul! Program az újfehértói iskolásokat is segítette |
|
Az Újfehértói Általános Művelődési Központ Erkel Ferenc és Vasvári Pál Általános Iskolai Tagintézménye a Határtalanul! pályázati program keretében 1. 757 600 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert, egy három napos mezőségi (Románia) tanulmányi kirándulás megvalósítására.
A program előkésztő órákat, az utazást, és egy - tanintézményi bemutató előadás során bemutatott értékelő órát tartalmazott. A 2012. május 24-től 26-ig tartó kiránduláson nyolcvan 7. évfolyamos diák vett részt, akiket és nyolc tanár kísért el.
Az előkészítő órát - 6 tanítási óra időtartamban - május 10-én tartották meg, amelyre nagy várakozással készültek iskolánk diákjai és pedagógusai. A kirándulás helyszíneivel 4 tematikus előadás segítségével ismerkedtek a gyerekek és a kísérők. Buczkó József muzeológus –néprajzkutató Erdély és a Mezőség történelmével, kultúrájával (építészet, tánc, viselet stb.) ismertette meg a gyerekeket és bemutatta Újfehértó testvértelepülését, Magyardécsét is. Horváth- Bori Éva tanárnő a Mezőség földrajzi jellemzőiről, és a mezőségi népművészet motívumkincséről tartott előadást. Szilágyi Ildikó magyar-történelem szakos pedagógus pedig a tervezett útvonal irodalomtörténeti vonatkozásaival ismertette meg a gyerekeket. Juhász Istvánné a Kárpát-medence etnikai sokszínűségének történelmi okairól, valamint a magyarság határon túlra kerülésének okairól, a kisebbségben élő magyarság helyzetéről beszélt a résztvevőknek. Az előkészítő nap tartalmas előadásai hozzájárulnak ahhoz, hogy a tanulmányi kirándulás elérje célját, és diákjaink megismerjék a meglátogatott terület, a Partium és a Mezőség kincseit, az ott élő szórványmagyarság mindennapi életét, és a megmaradásért folytatott küzdelmét. A kirándulás első napján Nagykárolyban, Érmindszenten (ma Adyfalva), és Zilahon jártunk, délután Erdély fővárosának, Kolozsvárnak nevezetességeivel ismerkedtek meg a diákok, akik bár fáradtan, de sok-sok élménnyel gazdagodva tértek vissza szálláshelyükre, Szamosújvárra. A kirándulás második napján a Mezőség kincseivel ismerkedtek meg az újfehértói tanulók, Bonchidán a Bánffy- kastély romjaiban is impozáns épületét nézték meg, aztán Válaszútra vitt az út. Vass Albert szülőháza nem látogatható, csak kívülről csodálhatták meg a kastélyt. Ebéd után a kiváló néprajztudós és népzenekutató, Kallós Zoltán fogadta a csoportot, és munkatársaival vezették végig a páratlan néprajzi gyűjteményt bemutató kiállításon. Zenetagozatos diákok szatmári népdalcsokorral köszöntek el, majd folytattuk útjukat Székre, a népviseletéről és református templomáról híres színmagyar faluba. Az estét Újfehértó testvértelepülésén, Magyardécsén töltötték, ahol együtt táncoltak, énekeltek diákok a helyi iskolásokkal, és közös ünnepség keretében emlékeztek meg a magyar hősök emléknapjáról és a nemzeti összetartozás ünnepéről. Az utolsó napon a híres körösfői kirakodóvásárban ajándékokat, emléktárgyakat vásároltak, és a szemerkélő esőben koszorút helyeztek el a ’48-as szabadságharcban elesett Vasvári Pál emlékművénél. A Király-hágót követően a vacsoraidő Nagyváradon érte fáradt, ám lelkes csapatot.. Késő este jókedvűen és élményekkel telve érkeztek haza a fehértói diákok, akik nagy tapssal köszönték meg sofőröknek, hogy baj nélkül, épségben hozták haza a csoportot.
A projekt részletei:
A támogatás felhasználásának jogcíme: Bérelt autóbusz költsége: 640 000 Ft Szállásköltség: 1.117 600 Ft
A támogatott program során vállalt feladatok:
Határtalanul! előkészítő óra: 2012. május 10.
Tanulmányi kirándulás: 2012. május 24-május 26.
Helyszín: Románia, Mezőség
a kiutazók létszáma: 80 diák (7. évfolyam) és 8 kísérőtanár
Határtalanul! értékelő óra: 2012. június 1.
tanintézményi bemutató előadás: 2012. június 4.
A program az Európai Unió támogatásával valósult meg.
|
2 csatolt kép
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|