|
|
OROSZLÁNY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2016. március 2., szerda 13:44 |
Táblagépek ajándékba |
|
A Vodafone Digitális Iskola Program keretében szerdán
összesen 75 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át az oroszlányi
József Attila Általános Iskola tanárai és diákjai. A Vodafone Digitális Iskola
Program – amelynek kibővítését a vállalat február végén jelentette be –
országszerte immár 25 iskolát érint. A programban résztvevő iskolákban összesen
1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet oszt ki, díjmentesen biztosítja az
oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint
finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági
oktatását is.
“A 25 iskolában 6424 diákot és 690 pedagógust érintő
Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok
digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális
átalakításának ösztönzése. A Program segítségével reményeink szerint a
diákoknak nagyobb esélyük lesz a továbbtanulásra és a későbbiekben a
munkaerőpiacon való érvényesülésre. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet
vállalunk a Program lebonyolításában is a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes
Közösség munkájának bevonásával.” – mondta a rendezvényen Suba János, a
Vodafone Magyarország Vállalati kommunikációs igazgatója.
A Program, amelynek megvalósításában az Emberi
Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
(KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető
Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az
Együttható Egyesület is szerepet vállalt, az oroszlányi intézménnyel együtt
mostanáig 13 iskolába, 2638 gyermekhez és 314 pedagógushoz jutott el. A
bővítésnek köszönhetően a következő néhány hét során további 12 iskolába
látogat el a vállalat, hogy ünnepélyes keretek között átadja a diákok és
pedagógusok számára a táblagépeket.
"Iskolánk ebben a tanévben csatlakozott a Komplex
Instrukciós Programhoz, és a tantestület aktív csapata már hozzá is kezdett az
új módszer beépítéséhez a napi munkába. A megkezdett út egyik újabb mérföldköve
az intézmény életében a mai nap, amikor a Vodafone Magyarország Alapítvány
társadalmi szerepvállalásának köszönhetően 75 tablettel gazdagodott az
iskola.” – mondta Lazók Zoltán, Oroszlány polgármestere. “Bízom abban,
hogy az eszközök támogatni fogják a diákok munkáját, és segítenek abban, hogy
mind jobban el tudjanak igazodni a digitális világban.” - tette hozzá a
polgármester.
A Programban résztvevő iskolák közös jellemzője a
rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók
között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos
helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a
pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és
eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi
eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem
által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program, amelynek célja, hogy a tanárok
egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el,
amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is
biztosítja a gyermekek számára. A módszert immár 6. esztendeje támogatja a
Vodafone Magyarország.
A KIP módszert jelenleg 17 iskolában alkalmazzák, és a
Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi
iskolában is bevezetésre kerül. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone
Magyarország Alapítvány finanszírozza.
“Örülünk annak, hogy megismerhettük, és alkalmazhatjuk
ezt az eredményes oktatási módszert, amely segít abban, hogy a tehetséggondozó,
és a tanórán kívüli tevékenységek mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektethessünk
a felzárkóztatásra, a tanulási és magatartási problémák kezelésére, illetve a
szociális hátrányok enyhítésére.”– mondta Tóth Gábor, a József Attila Általános
Iskola igazgatója. „A Vodafone Digitális Iskola Program további komoly
segítséget nyújt számunkra, hisz a tabletekkel élvezetté válik a tanulás, a
megszerzett tudás pedig minden szempontból megfelel a modern kor
követelményeinek.” – tette hozzá az igazgató.
2016.03.02.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|