|
|
BUDAPEST FŐVÁROS XIV. kerület - Zugló Önkormányzata |
2016. október 26., szerda 14:38 |
A zuglói diákokat saját iskolájuk átépítése tanítja környezettudatosságra |
|
Tavaszra megújul a zuglói Móra
Ferenc Általános Iskola teljes energetikai rendszere az EGT Finanszírozási
Mechanizmus 2009-2014 támogatásával. A felújításra a XIV. kerület önkormányzata
közel 250 millió forint támogatást nyert a célzottan az iskolák
energiahatékonyságát javító keretből.
A felújítás fő oka az iskola
rendkívül rossz szigetelése, ami miatt télen csak jelentős hőveszteséggel lehet
fűteni, nyáron viszont túl gyorsan felmelegszik az épület. A felújítási munka
2016. december végéig párhuzamosan több területen is zajlik. Egyszerre folyik a
hőszigetelés, a nyílászárók cseréje, a napelemes rendszer kiépítése, a gépészeti átalakítás és
az intelligens épületfelügyeleti rendszer telepítése. Az építkezés a tanítást
nem zavarja, mivel teremről-teremre halad a munka.
A projekt célja az energetikai
fejlesztés mellett az is, hogy az iskolában megvalósuló fejlesztéseket
modellként használva környezettudatosságra nevelje a gyerekeket. Az EGT Alap
ezen elvárása teljes összhangban van a Móra iskola szemléletével. Maga az
intézmény is zöld övezetben van, számos sportolással, környezetvédelemmel
kapcsolatos programot kínál tanulóinak és kiemelt céljának tekinti az
egészséges életmódra nevelést. A felújítási munkák befejezését követően, 2017
elején a pedagógusok környezetvédelmi továbbképzésen vesznek részt, a gyerekek
pedig vetélkedőkön, játékos tanórákon, szülőkkel közös programokon tanulhatnak
a környezettudatosságról, és intézményük felújítása során a gyakorlatban is
megismerhetik az energetikai korszerűsítés hatását.
Az EGT Alap által támogatott
projekt 2017, áprilisára fejeződik be, amit az intézményben egy
vetélkedősorozattal ünnepelnek majd meg. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|