|
|
BUDAPEST FŐVÁROS XIII. kerület Önkormányzata |
2017. február 14., kedd 10:48 |
A XIII. kerület a biztonságosabb közlekedésért |
|
A XIII. kerületi utak forgalomtechnikai kezelése
fővárosi feladat. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a közlekedés
biztonsága érdekében jobb, ha a fejlesztési, üzemeltetési feladatok
meghatározásában, erejéhez mérten megvalósításában a kerületi önkormányzat is
részt vesz. 2017. év fő forgalomtechnikai feladata: az újlipótvárosi
forgalomcsillapítás.
Újlipótvárosban a településszerkezeti adottságok miatt a parkolási igény lényegesen magasabb,
mint a rendelkezésre álló helyek száma. A forgalom intenzitását növeli, hogy az
autók egy része parkolóhelyet keresve többször is áthalad ugyanazon a
csomóponton. Gyakoriak a szabálytalanul parkoló autók, melyek akadályozzák a
biztonságos közlekedést. Az Újlipótvárosban ezért forgalomcsillapított övezeteket (Tempo 30) alakítunk ki a probléma átfogó
megoldása érdekében a Budapest Közút Zrt-vel közösen. Az egyenrangú csomópontokat
úgy alakítjuk át, hogy az épített útburkolati küszöb a gépjárművezetőket a
csomóponthoz közeledve lassításra kényszerítse. Az egyenrangú
útkereszteződésben a csomópont közepének
kiemelése készül, egyéb esetben az alárendelt csomóponti ágon helyezzük el a
forgalomlassítás eszközeit. Az első csomóponti küszöböt a Radnóti Miklós utca
Tátra utca kereszteződésében 2016. decemberben elkészítettük. Az idei évben valósul
meg a Tátra utca környezetének forgalomcsillapítása.
Példaértékű kezdeményezés a Hegedűs Géza Általános Iskola előtti rövid idejű parkolás lehetőségének kialakítása. Oktatási
intézmények környezetében gyakran probléma, hogy az utas kiszállása, illetve
bekísérése idejére megálló gépjárművek feltorlódnak. A helyzet kezelésére a K+R azaz „Kiss and Ride” zóna lehet megoldás, egy olyan megállásra kijelölt
hely, ahol a járművel csak rövid ideig tartózkodhatnak. Egyéb időszakban a
területre történő behajtást tábla tiltja, vagy fizikailag is megakadályozható
parkolásgátló oszlop elhelyezésével. A
parkoló kialakítása a 2017/2018 tanév kezdetére készül el.
2016 tavaszától a kerületben teljes
munkaidős útfelügyelő dolgozik, akinek elsődleges feladata az úthálózaton
található úthibák észlelése. Mivel így a tudomásunkra jutott hibák mennyisége
jelentősen megnőtt, az útüzemeltetési költségeket megnöveltük. 2017. évben több mint 320 millió (321.192.000)
forintos útfenntartási keretből a gyalogosforgalom segítésére az idei
évben 4 gyalogátkelőhelyet építünk ki:
Pannónia utca-Ipoly utca kereszteződésénél;
Cserhalom
utca-Mura utca kereszteződésénél;
Kassák
Lajos utca-Dévai utca kereszteződésénél;
Kassák
Lajos utca-Bulcsú utca kereszteződésénél.
Előkészítés
alatt van a Népfürdő utca - Viza utca csomópontjánál a lámpával vezérelt
gyalogos és kerékpáros átvezetés tervezése. A Budapest Közút Zrt. szóbeli
ígérete alapján a kivitelezést magára vállalja. A Jász utcában a Rokolya
utca és Dolmány utca közötti szakaszon két oktatási intézmény is található,
ezért erre a szakaszra két forgalomcsillapító küszöb építését tervezzük. A 2017/2018
tanév kezdetére a kivitelezés megvalósul.
2017. során átépítjük
az alábbi járdaszakaszokat is:
Országbíró
utca 2. előtti megsüllyedt aszfaltjárda,
Madarász
Viktor utca 1. keleti oldali járdaszakasz,
Kassák
Lajos utca (Huba utca – Csángó utca közötti szakasz) aszfaltjárda átépítése,
Hegedűs
Gyula utca 45-47. előtti aszfaltjárda átépítése,
Tátra
utca felmérés szerinti járdaszakasz átépítése.
A XIII. kerület
közigazgatási területén belül található közutak közül az önkormányzat
tulajdonában és kezelésében 462 366 m2 szilárd útburkolat, 580 816 m2
burkolt járda és 24.627 m2 kerékpárút, illetve kerékpársáv van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|