|
|
BUDAPEST FŐVÁROS III. kerület - Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata |
2018. április 19., csütörtök 13:40 |
DÖNTÉS A KOLOSY TÉRI BEVÁSÁRLÓKÖZPONT (PIAC) ÚJ ÜZEMELTETŐJÉRŐL |
|
A döntést az Óbuda-Békásmegyer Városfejlesztő
Nonprofit Kft. által lebonyolított pályázat alapján hozták meg, az elbírálás két
külső szakértő bevonásával, több hónapon keresztül zajlott. A pályázók
értesítése a döntésről a testületi ülés után történt meg.
A Kolosy téri piacot –
jelenlegi nevén bevásárlóközpontot – a III. kerületi Önkormányzat megbízásából az Óbuda-Békásmegyer Városfejlesztő Nonprofit
Kft. üzemelteti. Az utóbbi
években a klasszikus piaci vásárlók és ezzel egyidejűleg a termelői bérlők száma
is radikálisan csökkent, a termelői piaccá való átalakítás ötlete sem hozott
megoldást és az épület fenntartása gazdaságtalanná vált. Évente több tízmilliós
az a veszteség, amit a piac jelentett az Önkormányzat költségvetésében, és a
próbálkozások ellenére ezt a tendenciát nem sikerült visszafordítani.
2016-ban merült fel először az ötlet, hogy a Kolosy
téri bevásárlóközpont épületének fenntartását az önkormányzat külső
üzemeltetőre bízza, aki átvállalja a fenntartás jelentős költségeit, illetve az
épület funkcionális átalakítását oly módon, hogy az a kerületnek is
hasznára váljon. Az Önkormányzat részéről több ötlet is felmerült az
irányváltásra, és egy komplex szakértői
tanulmány alapján egyértelműen az étkeztetési-vendéglátó funkcióra való
teljes váltás, tehát a FOOD HALL-á történő átalakítás tűnt megvalósíthatónak. A
food hall koncepció célja többek között segíteni, hogy az új piac és közvetlen
környezete turisztikai érdeklődésre számot tevő hellyé váljon, kapcsolódjon más,
frekventált látnivalókhoz, illetve a helyiek számára is egy közösségi teret,
találkozási pontot hozzon létre. Egy nyüzsgő gasztro-központ a remények szerint
felélénkíti majd a terület látogatottságát, és növeli turisztikai
népszerűségét. A magasabb látogatottság révén az épület és közvetlen környezete
élőbbé válhat, és ebből a III. kerületben élők és profitálni fognak.
AZ ÚJ ÜZEMELTETŐ
KIVÁLASZTÁSA
A III. kerületi Önkormányzat 2017 novemberében
hirdetett meg pályázatot a Kolosy téri bevásárlóközpont (piac) üzemeltetésére.
2018. január 22-ig, a határidő végéig öt pályázat érkezett be, a kiírásnak
megfelelően alapvetően a food hall funkciót felmutatva.
A piac újrapozícionálásával
egybekötött üzemeltetésére az alábbi társaságok és személyek nyújtottak be
pályázatot:
·
BARTÓK KORNER KFT.
·
DR. DÓCZI GERGELY ÉS DÓCZI JÁNOS
·
OPTIMA KLÍMA ZRT.
·
REDWOOD HOLDING KFT.
·
SÖRCSARNOK KFT.
Az anyagok feldolgozása és
elbírálása többlépcsős folyamat volt. Az első lépcső, a formai vizsgálat és
hiánypótlás után a tartalmi, szakmai elbírálás zajlott. Ennek keretében
független, külső szakértők vették sorra a beérkező pályaműveket, és egységes
szempontrendszer alapján „pontozták” a pályázatokat. A pontozás rendszere,
különféle súlyozással, 4 fő egységben zajlott, külön pontszámot kapott a
pályázó által megajánlott bérleti díj,
a szakmai koncepció és üzleti terv, a referenciák, valamint az üzemeltetés
megkezdésének tervezett dátuma.
Ez a sorrend a pontozás súlyozását is mutatja, a legmagasabb súlyozással a megajánlott
bérleti díj, a legalacsonyabbal az üzemeltetés megkezdése került számításba.
Ezeken az egységeken belül a szakmai koncepció és a referenciák
további szempontokra lettek bontva, így érvényesülhettek az alábbi szempontok a
tartalmi elbírálás során:
·
Mennyire egyedi a koncepció?
·
Van-e benne turisztikai potenciál?
·
Illeszkedik-e a lakossági igényekhez?
·
Kapcsolódik-e a kerület közösségi folyamataihoz?
·
Milyen mértékű és mennyire kidolgozott a műszaki
beruházás?
·
Milyen realitása van az üzleti tervnek?
·
Mekkora esélye van a megvalósulásnak?
·
Milyen piacra viteli tapasztalata van a
pályázónak?
·
Van-e vendéglátói tapasztalata, illetve ilyen
jellegű kapcsolatrendszere a pályázónak?
A tartalmi elbírálás során az
egyik szakértő főként lakossági és koncepcionális oldalról vizsgálta a
pályaműveket, a másik szakértő inkább üzleti alapon, a megvalósíthatóságot és a
gazdasági potenciált vette figyelembe. Bár a megközelítés különbözött, az
egymástól független értékelés mégis ugyanazokat a pályázatokat sorolta előre, tehát
a kiemelkedő pályázatok többféle nézőpont alapján is erősnek bizonyultak.
A szakértők pontozása után a két
legmagasabb pontszámot kapott pályázót az Önkormányzat személyesen is
meghallgatta. Ezen az alkalmon a pályázóknak kb. 30 percük volt arra, hogy személyesen
is prezentálják a koncepciójukat, annak gazdasági, turisztikai értékét, illetve
bemutassák azon partnereiket, akikkel a megvalósítás esetén dolgoznának. A
pályáztatónak és a szakértőnek lehetősége volt személyesen is tisztázó
kérdéseket feltenni a tervekkel kapcsolatban, felmérni az esetleges
kockázatokat, erősségeket és gyengeségeket.
A szakmai elbírálás utolsó
lépcsőjeként a személyes meghallgatás is kiértékelésre került, és a pályázók
megkapták végleges pontszámukat. Mindez időszak alatt, 2018 első hónapjaiban
zajlott le a piac jelenlegi bérlőinek kártalanítása, a kártalanítási folyamatok
lezárása és a kiköltözések végső egyeztetése.
Miután a III. kerületi Önkormányzat és
a Kolosy téri bevásárlóközpont (piac) bérlőinek többségével a jogi kapcsolat
sikeresen lezárásra került, az önkormányzat képviselő-testülete kézhez kapta a
pályázatok szakmai bírálatát, és ez alapján meghozta döntését.
A testületi döntés alapján a REDWOOD
HOLDING KFT. nyerte el az üzemeltetés jogát. A döntés szakmai alapon, a
bírálati folyamat pontozásos rendszerén alapulva került meghozásra. A nyertes
pályázó a legmagasabb pontszámot érte el a megajánlott bérleti díj, a szakmai
koncepció, valamint a referenciák tekintetében is.
Az önkormányzat a következő hetekben
megköti a bérleti szerződést, és az épületet átadja a nyertes üzemeltető
részére. A megújult Kolosy téri piac várhatóan az év második felében nyílik
majd meg a szükséges átalakítási munkák után.
|
|
1 csatolt dokumentum
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|