|
|
GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2018. június 20., szerda 13:02 |
Komplex mozgás- és személyiségfejlesztő programot vezetett be egy gyáli óvoda |
|
A térségben egyedülálló fejlesztő programot
avattak a Gyáli Liliom Óvodában, melynek köszönhetően a kisgyermekkor testi és
pszichológiai sajátosságaihoz alkalmazkodva játékos módon fejleszti a gyermek
testi, kognitív, affektív és viselkedéses funkcióit.
A napokban történt eseményen Magyar Gábor pszichológus, a mozgáskotta módszerét
mutatta be a jelenlévő óvodapedagógusok, szülők, érdeklődők számára. A Gyáli
Liliom Óvoda intézményvezetője, Lendvay-Kiss Anita az eseményen kiemelte, hogy
az új program felülírja az intézmény szakmai programját, mely során a gyermekek
nemcsak mozognak, de játékosan tanulnak is, így sajátíthatják el a színeket és
tanulhatnak meg számolni is, de a különböző mozgásformák között akár mondókákat
is tanulhatnak. Pápai Mihály polgármester támogatja a kezdeményezést, szerinte a
mozgás hatással van az ember egész életére, a növekedésre, semmi mással nem
helyettesíthető és nem pótolható a testi és lelki fejlődés során.
A módszertant szeptembertől vezetik be a
mindennapokba, melyet megelőzően több szakmai előadáson is részt vesznek az
óvodapedagógusok.
Magyar Gábor a mozgás pszichológia alapjaival
ismertette meg az érdeklődőket, nemcsak elméletben és rövid kisfilmek segítségével
mutatta be a mozgáskotta lényegét és a programhoz használt segédeszközök egy részét,
hanem önkéntes gyermekek segítségével gyakorlatban is rövid bemutatót tartott.
A Mozgáskotta módszer
átlépve a testnevelés alapvetően a
mozgásszerkezet térbeli jegyeit
hangsúlyozó,
teljesítmény-centrikus
szemléletén, a hagyományos
sportági mozgásoktatás olykor merev
tradicióin, egy új szemléletet
érvényesít. A mozgást
magát nem csak közvetlen
célként, hanem a
szabályozás, a veleszületett
diszpozíciók
kibontakozásának,
kibontásának céljaként
és egyben adekvát eszközként
értelmezi. Ebben a programban a mozgásos
tevékenységet
megvalósító
személyiség funkcióinak komplex
fejlesztése ugyanolyan hangsúllyal szerepel, mint
az alkalmazott mozgások térbeli,
időbeli-dinamikai szerkezete. A mozgás pszichológia szemlélet
Olyan módszer, amely alkalmat nyújt arra, hogy a
mozgás és a sport a mindennapok meghatározó élményévé váljon. Más elképzelni és
hallani valamiről, ám tapasztalat révén tudnak a legjobban tanulni a gyermekek.
Magyar Gábor előadásának első részében a mozgásformákról is beszélt, így szó esett a finom motorikus mozgásról is, mint
például az írás vagy a zenélés, vagy az egyszerű
mozgásos tevékenységekről, mint amilyen a futás. Rámutatott többek között arra
is, hogy ha nincs motiváció, akkor a gyermekek nem hajtják végre a feladatokat,
és minden foglalkozás alapja a játék.
A mozgás segítségével lehet javítani többek között az énképet és az
önértékelést is, valamint célirányos mozgással kognitív fejlődést is el lehet
érni. A kiegészítő eszközök bemutatása során elhangzott, a foglalkozások
anyagának nagy részét a játék adja, az ilyen típusú foglalkozások során pedig
jobban fejlődik a figyelem is. A különböző színek és formák használatával ösztönzik
a gyermekeket arra, hogy egyszerre több tényezőre figyelve végezzék a
feladatokat.
|
2 csatolt kép
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|