Önkormányzati sajtószolgálat
MTI - hírügynökség
2024. március 28. csütörtök
Hírek témák szerint

AJKA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2020. március 30., hétfő 09:54

Két hét a digitális osztálytermekben
Két hét telt el a digitális oktatás bevezetése óta, Balogh Bélát az Ajkai Borsos Miklós Általános Iskola intézményvezetőjét kérdeztük a tapasztalatokról:Két héttel ezelőtt minden intézmény életében jelentős fordulat következett be. A digitális oktatás bevezetése nagy kihívás elé állította a pedagógusokat. Az Ajkai Borsos Miklós Általános Iskola azonban viszonylag szerencsés helyzetben volt. Iskolánk IKT eszközzel való ellátottsága a folyamatos fejlesztések eredményeképpen az átlagosnál jobbnak mondható. Termeink többsége rendelkezik interaktív táblával, pedagógusaink munkáját laptopok segítik, tanulóinkat pedig, a közelmúltban felújított informatikai termek és nyelvi labor várja. Horváth Csaba tanár úr vezetésével egy olyan pedagógus közösség jött létre, akik tanóráikon rendszeresen használnak digitális eszközöket. Ennek a munkának köszönhetően felsős tagozatos tanulóinknak nem jelentett akkora kihívást a tananyagok digitális úton történő oktatása.Amikor eldőlt, hogy a következő hetekben az oktatást az interneten keresztül kell megoldani, volt milyen alapokhoz nyúlni. Azt az első napon eldöntöttük, hogy a felső tagozaton a Google Classroom programot fogjuk használni, hiszen a gyerekek már dolgoztak ezen a felületen. Az alkalmazás lényege, hogy a szaktanárok egy virtuális osztályt hoznak létre, ahova minden, általuk tanított osztály tanulóit meghívják. Majd ezen a felületen kezdődik meg a közös munka. Ez a tanulási mód önálló munkát igényel a tanulóktól, akik közben megtanulják beosztani a saját idejüket is. Az alsó tagozaton ezt a módszert nem lehetet alkalmazni, egyrészt az életkori sajátosságoknak megfelelően a 6-10 éves tanulók önállóan nem, vagy csak kis mértékben képesek dolgozni. Másrészt a Google Classroom programot ők még nem ismerik, így távoktatással történő bevezetése megoldhatatlan feladatot jelentett volna. Alsós kollégáimmal és a szülőkkel történt egyeztetés után náluk az e-mail és a facebook által kínált lehetőségeket használtuk ki. Itt szeretném megjegyezni, hogy a szülők hozzáállása alsó és felső tagozaton példaértékű, hiszen együtt tanulnak, lélegeznek gyermekeikkel. Nélkülük ezt a tanulási formát nem lehetne megvalósítani. Köszönjük a támogatást!5-8. osztályok esetében a tantárgyakat két csoportba osztottuk: az egyik csoportba tartoznak azok a tantárgyak, amelyekre a tanulóknak az órarendjük szerinti időpontban kell belépniük a virtuális osztálytermükbe. Konkrétan ez azt jelenti, hogy ha például kedden a második órában matematika órájuk van, akkor tanulóinknak ebben az órában oda kell ülniük a számítógép elé. Ekkor ugyanis a tanár is ott ül és online tanítja a diákokat. Ilyen tantárgy a matematika, magyar, idegen nyelv, fizika, történelem és a biológia. A másik csoportba tartozó tantárgyak esetében pedig a pedagógus az órarend szerinti nap reggel 8 órakor kiadja a feladatokat, a diáknak pedig 72 órája van a feladat elvégzésére.Kaptak- e már visszajelzéseket szülőktől, diákoktól?Természetesen kaptunk, de magunk is készítettünk kérdőíveket, amelyek válaszait folyamatosan értékeljük, s a jó ötleteket beépítjük a rendszerbe. Fontos elmondanom, hogy minden válaszból érződik a jobbító szándék, szinte kézzelfogható az az érzés, hogy egy célért dolgozunk.Milyen következtetéseket vontak le a kérdőívekből?Sok érdekes információhoz jutottunk. A válaszolók 85%-a rendelkezik laptoppal vagy asztali számítógéppel. Akinek semmilyen eszköz nem állt rendelkezésére, annak mi adtunk gépet. Fontos információ volt az is, hogy diákjaink 61%-a ül naponta körülbelül 4-6 órát a gép előtt. Ezzel azt is megtudtuk, hogy pedagógusaink általában jól ítélik meg a megtanulandó anyag mennyiségét. Nem terhelik túl tanulóinkat, hiszen ennyit időt kell tölteniük egyébként is átlagos napon tanulással Ugyanezt természetesen megkérdeztük fordítva is tanulóinktól, vagyis mit gondolnak a feladatok mennyiségéről. A válaszok igazolták az előző kérdések eredményeit: 63.5 % mondta azt, hogy pont megfelelő, s mindösszesen 3,6% mondta azt, hogy nagyon sok az elvégzendő feladat. arra is kíváncsiak voltunk hányan dolgoznak önállóan. A válaszok visszaigazolták a feltevésünket: 26,5% mondta, hogy teljesen önálló munkát végez, míg 72,9% néha segítséget kér a szüleitől. Még nagyon sok érdekes kérdést lehetne a válaszokból elemezgetni, de utolsónak egy kérdést szeretnék kiemelni. Arra a kérdésre, hogy mit gondolnak tanulóink, könnyebb vagy nehezebb így tanulni? A válaszolók 65% értékelte úgy, hogy a digitális tanulás nem állítja nehezebb feladat elé. Természetesen az igazi az lenne, ha tanulóinkat nem az interneten keresztül kérdeznénk meg a digitális oktatással kapcsolatos véleményükről. Azt hiszem, minden pedagógus nevében mondhatom, hogy a legfőbb vágyunk, hogy az osztálytermek ismét diákjainktól legyenek hangosak. De most az a feladatunk, hogy otthon a számítógép előtt ülve, tanítsuk a ránk bízott tanulókat, s közben abban reménykedjünk, hogy az élet minél hamarabb kerüljön vissza a normális kerékvágásba.   
  
Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Önkormányzati érdekszövetségek hírei
Magyar Polgármesterek XII. Világtalálkozója
2018. június 28., csütörtök 12:56
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége    2018. június 29-30-án  Gödöllőn rendezi meg a
 Magya...
TÖOSZ állásfoglalás a 2018. évi központi költségvetésről
2017. május 26., péntek 09:27
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) kibővített Elnöksége 2017. május 23-ai ül...
Országos önkormányzati szövetségek szolidaritási nyilatkozata
2016. június 8., szerda 19:13
Az Önkormányzatok Nemzeti Együttműködési Tanácsa (ÖNET) önkormányzati oldalát képviselő Elnökök T...
Belügyminisztérium hírei
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
A megszűnt Önkormányzati Minisztérium archív hírei
Az önkormányzati rendszer átalakításáról, az önkormányzatokat ...
2010. június 28., hétfő 17:02
Az új kormány önkormányzatokat érintő elképzeléseiről esett szó az ETK Önkormányzati Klub legutób...
Kormányzati segítség a zempléni településeknek
2010. május 13., csütörtök 11:29
Dr. Pataki István, az Önkormányzati Minisztérium szakállamtitkára és dr. Hoffmann Imre, az Ország...
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.