Önkormányzati sajtószolgálat
MTI - hírügynökség
2024. április 25. csütörtök
Hírek témák szerint

AJKA VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2022. június 3., péntek 07:57

Szeretettel, dicsérettel növelni a kisgyermek önbizalmát
A kisgyermekeket az erősségei által kell fejleszteni. Megkeresni, amit kedvvel tesz, amiben ügyes, abban erősíteni dicsérettel, pozitív megerősítéssel, szeretettel, türelemmel. A kisgyermek, ha olyan visszajelzések érik, hogy ő ügyes, okos, szeretetre méltó, megerősödik az önbizalma, és onnantól bármit képes elsajátítani, mert elhiszi, hogy képes rá, vallja Kanczlerné Csizmadia Zsuzsanna, a Katica óvoda óvodapedagógusa, aki 40 év munkaviszonnyal a nevelési év végén nyugállományba vonul. Szeretett hivatásától és a kisgyermekektől nem szakad el, hetente 14 órában visszatér a Katicába. Kiscsoportosokkal foglalkozik, izgalommal és boldogan várja az első találkozást. Nagycsoportosai május végén búcsúztak el tőle és az óvodától. 
- A családok saját maguk készítette ajándékkal köszöntek el, amelyben leírták, lerajzolták, hogy legféltettebb kincsük, a gyermekük boldog volt óvodásként - mutatta a rajzokat. - Mindegyiket elteszem a legkedvesebb emlékeim közé. 
Zsuzsanna Kislődön dolgozott egy évet, majd Ajkára került a Katica óvodába. A 40 év alatt talán félezer kisgyermek is megfordult a csoportjaiban. Teltek az évek, az egykori óvodásai már a kisgyermekeiket hozták a csoportjába. Ez a bizalom jele. Egy szülő akkor bízza egykori óvónőjére a gyermekét, ha szép emlékeket őriz saját óvodás éveiről. 
Negyven év hosszú idő, sokat változott a világ, amely kihat a kisgyermekekre is. A folyamatos megújulás, új módszerek keresése, alkalmazása, az élethosszig tanulás itt is alapvető. Szakemberek is vitatkoznak azon, hogy az informatikának, a digitális világnak, a mindenféle számítástechnikai eszköznek van-e létjogosultsága ebben az életkorban. Véleményem szerint igen, de csak akkor, ha ésszerű keretek között használjuk azokat. Sok gyermek otthon használja szülei számítógépét, okostelefonját. Az óvodában is van okostábla, amelyen néha gyakorolnak. Kiemelten foglalkozik a logikai képességek fejlesztésével, a matematika alapjainak elsajátíttatásával. Pár hónap múlva beülnek az iskolapadba. Ha már tudják, hogyan működik, előnnyel indulnak. Megmutatják, hogy már tudják használni, nő az önbizalmuk. Így más tárgyakból is jobban teljesítenek. A 3-6 éves korúak nagyon fogékonyak, ekkor kell például a másság elfogadására nevelni őket. Az óvodában integrált oktatás folyik. Megtapasztalják a napi tevékenységben, hogy van, akinek valamely terület nehezebben megy, de ő is ugyanolyan szeretetre méltó és értékes, mint bárki a csoportban. Az intézmény csatlakozott az autizmus világnapi programsorozathoz, ennek kapcsán az autizmusról is beszélgettünk. A gyermekek napokig tették fel a kérdéseiket. A mai rohanó világban a gyermekek is nehezebben lelik meg a nyugalmat. A relaxáció náluk is jótékony hatású. 

Kanczlerné Csizmadia Zsuzsanna felsőfokú óvodapedagógus diplomáját 1987-ben szerezte az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán Sopronban. Egerben az Eszterházy Károly Főiskolán, az egyéni bánásmódot igénylő gyermekek fejlesztő pedagógiája  szakirányú továbbképzésen tanultak jelentősen meghatározták pályafutását. Annak megszerzése után,  2006 óta, nem csak óvodapedagógusként, hanem fejlesztőpedagógusként is foglalkozik az egyéni bánásmódot igénylő gyermekekkel. Minden tanévben az óvodában  előadást tart  a tanköteles korú gyermekek szüleinek az iskolaérettségről. Power point bemutatót készített az „Iskolaérettség kritériumai” címmel, amelyben részletesen bemutatja a testi, mentális és szociális érettségre, illetve éretlenségre utaló jeleket a szülőknek, kollégáknak. A TÁMOP 3.4.4/B-11/2-2012-0023 „Csodabogár kereső „ Országos tehetségsegítő hálózat létrehozása a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program keretében olyan szakmai ismereteket sajátított el, amelyek lehetővé tették, hogy óvodában tehetségműhelyeket működtessenek. Tehetséggondozó Programjunk legfontosabb célkitűzése az átlagtól eltérő, kiemelkedő képességű, kreatív, érdeklődő gyermekek kompetenciájának pozitív irányú fejlesztése, foglalkoztatása gazdagító programok keretében A program keretében továbbképzéseken, hospitálásokon, határi túli tehetségpontba való látogatáson vett részt.
A pályázat keretében kollégaival tanulmányút keretében látogatott el a bécsi AMAPED Tehetségpontba. Az Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete az egyetlen szervezet német nyelvterületen, amely megkapta a „Tehetségpont” kitüntető címet. A szervezet az Ausztriában élő magyarok nyelvi támogatása, és a beilleszkedés segítése mellett, különböző területeken, magyar nyelvi fejlesztés, nyelvtanfolyamok, zenei, táncos, kézműves foglalkozások, dráma, vers, balett - lehetőséget nyújt a tehetségek segítésére. 


Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Önkormányzati érdekszövetségek hírei
Magyar Polgármesterek XII. Világtalálkozója
2018. június 28., csütörtök 12:56
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége    2018. június 29-30-án  Gödöllőn rendezi meg a
 Magya...
TÖOSZ állásfoglalás a 2018. évi központi költségvetésről
2017. május 26., péntek 09:27
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) kibővített Elnöksége 2017. május 23-ai ül...
Országos önkormányzati szövetségek szolidaritási nyilatkozata
2016. június 8., szerda 19:13
Az Önkormányzatok Nemzeti Együttműködési Tanácsa (ÖNET) önkormányzati oldalát képviselő Elnökök T...
Belügyminisztérium hírei
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
A megszűnt Önkormányzati Minisztérium archív hírei
Az önkormányzati rendszer átalakításáról, az önkormányzatokat ...
2010. június 28., hétfő 17:02
Az új kormány önkormányzatokat érintő elképzeléseiről esett szó az ETK Önkormányzati Klub legutób...
Kormányzati segítség a zempléni településeknek
2010. május 13., csütörtök 11:29
Dr. Pataki István, az Önkormányzati Minisztérium szakállamtitkára és dr. Hoffmann Imre, az Ország...
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.