TOKAJ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2011. július 19., kedd 00:42

Íme a Magyar Fesztiválok Bora
Megszületett az eredmény a Magyar Fesztiválok Bora címketervezési pályázaton, amelyet a Tokaji Kereskedőház Zrt. írt ki az Adamsky reklámügynökség szervezésében. A zsűri Novotny Dóra munkáját találta a legjobbnak, Hajnal Balázs pályázatát pedig különdíjjal ismerte el július 17-én, a Gozsdu Bazaaron rendezett díjátadón. E cikk szerzője a hg.hu főszerkesztőjeként személyesen is érintett volt a győztesek kiválasztásában, és ott lehetett a vasárnapi programon is.

A pályázat lezártával a zsűri 89 munka közül válogathatott. Olyan terveket vártunk, amelyek túllépnek az itthon szokványos megoldásokon, és ötletes, ízléses, izgalmas formában képesek új arculatot adni egy már meglévő márkának. A pályázók egy része alighanem félreértette ezt a célkitűzést. Akárcsak azok, akik az egyértelműen meghatározott követelmények ellenére felhasználták a megadott grafikai ábrát. Szintén nehéz helyzetbe hozta a szakmai zsűrit, hogy a pályázat két címketervet várt az indulóktól: egyet a hagyományos kondíciókhoz alkalmazkodva, és egy olyat, amely ezektől elvonatkoztat. Sokan voltak, akiknél a két terv teljesen eltért egymástól, akár nagyságrendi minőségi különbséggel – a zsűrinek azonban mindkét munkát figyelembe kellett vennie.
 
A bírálat fő szempontjait a következőkben határoztuk meg: elegáns, a márkanév rangjához méltó grafikai minőség és megoldások; jellegzetes tipográfia, harmonikus színösszeállítás; figyelemfelhívó, egyedi összkép; fiatalos, dinamikus, akár humoros hangulat; flexibilitás, sokrétű alkalmazhatóság. Ezek és a saját preferenciái alapján minden zsűritag (Illés Tamás, a Tokaj Kereskedőház Zrt. marketingvezetője, Wiszkidenszky András, a Dining Guide kiadója és a Superbrands Magyarország igazgatója, Langsteiner Marianne, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja és a Malév marketingigazgatója, Fűszeres Eszter, a Dívány.hu Spicc rovatának szerkesztője, valamin a hg.hu főszerkesztője) tíz munkát választott ki és pontozott, majd a ponteredmények összesítésével született meg a végeredmény. Szerencsés módon a két vezető munka a mezőnytől kissé elszakadva végzett az élen, így, egyedi jellemzőiket mérlegelve, egyértelmű választást kínáltak.
 
Novotny Dóra munkája első blikkre a két világháború közötti magyar grafika hagyományait, kissé konkrétabban K. Lukáts Kató meseillusztrációit idézte fel bennünk. Ez a kellemes, nosztalgikus hangulat összecseng a pályázat céljával, amely egy jól ismert magyar márkát kíván új köntösbe öltöztetve népszerűsíteni. A fekete alapon elhelyezett, önállóan is értelmezhető figurák élénk, vidám, látványos összképet adnak, ráadásul jó alapként szolgálhatnak egy továbbfejleszthető arculathoz. Különösen elnyerte a zsűri tetszését az egyedi főcímke teve, amely akár kombinálható a hagyományos tervvel.
 
Hajnal Balázs munkájában elsőre nyilvánvalóvá vált, hogy a megszokott címketervezési elvárásokon túllépve a grafikus egyetlen, határozott arculati elem létrehozására törekszik, amely azonnal felismerhetővé és azonosíthatóvá teszi a terméket. Az ehhez talált grafikai elem, „A Pincemester Bora” felirat két emotikonban ábrázolt monogramja - :PB) – egyszerű, de látványos és a fiatalok számára azonnal azonosítható elem. Ehhez a grafikus látványos, kissé az energiaitalok látványvilágát felidéző színeket és formákat párosított. Erőteljes, szerethető, piacteremtő megoldás.

A kiíró dicséretére legyen mondva, hogy bár a szakmai zsűri által elismerésre ajánlott két terv hozzáállásában, grafikai világában fényév a távolság a cég által jelenleg használt (és a magyar kereskedelemben bevett) arculati elemektől, a zsűri döntését elfogadta és hajlandóságot mutat a grafikusokkal való további közös munkára. Őszintén reméljük, hogy ez egy gyönyörű barátság kezdete, és hogy a Tokaji ezzel más állami cégek, vállalatok, sőt, akár kormányzati szervek számára is sikeres példát tud mutatni. A szervezőknek és a győzteseknek ezúton is gratulálunk, a résztvevőknek pedig köszönjük munkájukat.
-hg.hu/Kovács Dániel-

4 csatolt kép 3214
Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat

MTI nonprofit Zrt. 2009  © Minden jog fenntartva.