CEGLÉD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2012. október 5., péntek 09:15

Aláírták a ceglédi járás kialakításáról szóló megállapodást
Október 4-én aláírták a megállapodást, ezzel hivatalosan is elindult a ceglédi járás kialakítása. A Pest megyei Kormányhivatal nevében Tarnai Richárd kormánymegbízott, Cegléd képviseletében pedig Földi László polgármester látta el kézjegyével az okiratot. A térség polgármesterei szintén ma írták alá a dokumentumot.

A területi közigazgatás átalakításának legfőbb célja, hogy az állampolgárok egyszerűbben és gyorsabban intézhessék el az ügyeiket. Ennek egyik legfontosabb állomásaként az Országgyűlés idén június elején fogadta el a járási hivatalok kialakításáról a törvényi szabályozást. A több száz éves múltra visszatekintő járási rendszert 1983-ban szüntetették meg, így harminc év után, de új szervezeti rendben és új céllal 2013. január 1-jével ismét létrejönnek a magyar közigazgatás egykor szerves egységét képező járások.

Pest megyében a Ceglédi mellett még 17 járási hivatal kezdi meg működését 2013. január 1-től, de a Ceglédi kivételes lesz abban, hogy az itteni járásban a törzshivatalon kívül - ami a Városházán lesz - öt kirendeltség és négy ügysegédi hely is lesz majd. Az általános ugyanis az, hogy a járási székhely önkormányzatában elhelyezett járási hivatal nem tart fenn egyik hozzá tartozó településen sem részhivatalokat. Földi László polgármester szerint ugyanakkor fontos, hogy a Cegléden kívül lakó polgárok helyben is kapjanak megfelelő szolgáltatást, hogy ne kelljen minden ügyben a járási székhelyre utazni. Ügyfélközeli, ügyfélbarát járási hivatalokat szeretnének létrehozni. A cél, hogy minél gyorsabban lehessen ügyeinket elintézni - hangsúlyozta Földi László.

A járásokban tulajdonképpen az állam jelenik meg, helyi szinten. Az önkormányzatok pedig visszatérnek a klasszikus önkormányzati feladatokhoz - ezt már a kormánymegbízott mondta el. Tarnai Richárd hangsúlyozta, a járási hivatalok a kormányhivatalok kirendeltségeként az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak majd segítséget az állampolgároknak 2013. január 1-jétől. Pest megye kormánymegbízottja rámutatott, a vidéki embereknek nagy segítség lesz majd, hogy lakóhelyükhöz közel, rugalmasabb időbeosztással, könnyebben tudják majd az olyan ügyeket is intézni, amelyekért eddig távolabbra kellett utazniuk. Hozzátette, az ügyintézésre a járási hivatalok részeként működő, hétfőtől-péntekig 8 órától 20 óráig nyitva tartó kormányablakokban lesz lehetőség, amelyek 2013 végére nyílnak meg országszerte mintegy 300 helyszínen.

Jelenleg Pest megyében 3 kormányablak működik, Cegléden, Vácon és Érden, de minden olyan településen, ahol most okmányiroda található, lesz egyablakos ügyintézés.
Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat

MTI nonprofit Zrt. 2009  © Minden jog fenntartva.