ZÁHONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2009. december 3., csütörtök 10:01

A szakmai munka színvonalát veszélyezteti az átgondolatlan létszámcsökkentés - nyílt levél
N Y Í L T    L E V É L


ZÁHONY VÁROS
ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉHEZ

Tisztelt Képviselő-testületi tagok!


Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezete, Záhonyi Polgármesteri Hivatal Alapszervezete értesült a 2009. november 30. napján elfogadott határozatukról, melyben 27 főben határozták meg az engedélyezett álláshelyek számát Záhony Város Polgármesteri Hivatalában 2010. január 01. napjától.


Tiltakozásunkat fejezzük ki  a tervezett létszámcsökkentések miatt!


A tervezett intézkedésekről az alábbi szakmai véleményt fogalmaztuk meg 2009. december 02. napján megtartott ülésünkön:


A városi önkormányzat 2006. évi költségvetési rendeletének 6. számú mellékeltében az engedélyezett álláshelyek száma 35,5 főben került meghatározásra, majd a 2007. évi költségvetési rendelet 8/1  számú mellékeltében az engedélyezett álláshelyek száma 34,5 főre csökkent, a 2008. évi költségvetési rendeletben pedig már csupán 32 főben került meghatározásra az álláshelyek száma.


Munkahely teremtési ígéreteikkel ellentétben 2006. és 2008. év között 3,5 fő került létszámcsökkentésre és  2010. január 01. napjától további 5 fő létszámleépítésről hoztak határozatot, ez összességében 8,5 fő, azaz a köztisztviselői álláshelyek 23%-ának megszüntetését jelenti a Polgármesteri Hivatal vonatkozásában.


Tiltakozásunkat fejezzük ki  a tervezett létszámcsökkentések miatt!


2009. január 01-2009. november 19. között az ügyiratforgalmi statisztika szerint 19 188 az iktatott illetve az elintézésre került ügyek száma Záhony Város Polgármesteri Hivatalban, az Okmányiroda ügyfélforgalma pedig ugyanebben az időszakban 9 871 fő volt. Az ügyek száma nem csökkent a tavalyi évhez viszonyítva illetve többletfeladatok is jelentkeztek abból adódóan, hogy a kistérség székhelye szerinti jegyzőhöz további feladatot telepített a törvényalkotó (telepengedélyezés, zaj és rezgésvédelem).


Tekintettel arra, hogy körzetközponti feladatokat látunk el 11 település vonatkozásában,      - mely megközelítőleg 21.000 lakost érint -   (építésigazgatás, gyámhivatal, okmányigazgatás, telepengedélyezés, zaj és rezgésvédelem) valamint körjegyzőségi feladatok (Záhony-Zsurk-Győröcske) és a Kisebbségi Önkormányzattal kapcsolatos feladatok is  hivatalunkra  hárulnak a létszámcsökkentési döntés végrehajtásával veszélybe kerül az ügyintézés színvonala, minősége, hatékonysága.


Figyelembe véve az iktatott ügyiratok számát, az ügyfélforgalmat, a törvényben meghatározott általános 22 munkanapos ügyintézési határidőt (melynek be nem tartása az új jogszabályok szerint anyagi vonzattal is jár, melyet a költségvetésből kell finanszírozni) és a törvény szerint megállapított munkaidő mértékét meggyőződésünk, hogy 27 fővel a feladatot nem lehet az eddigi színvonalon ellátni.
Amennyiben a képviselő-testület nem módosítja döntését úgy gondoljuk a városi rangnak megfelelő munkavégzés is veszélyben van.


Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezete, Záhonyi Polgármesteri Hivatal Alapszervezete (melynek véleményhez csatlakoznak a nem szakszervezeti tagok is) 27 fővel nem tartják elképzelhetőnek a Hivatal további a városi rangnak, körzetközponti, körjegyzőségi valamint a Kisebbségi Önkormányzattal kapcsolatos feladatoknak megfelelő és zavartalan működését.


Tiltakozásunkat fejezzük ki a tervezett létszámcsökkentések miatt és kérjük határozatuk visszavonását!


Kérjük döntésük megfontolását annak érdekében, hogy Záhony és térsége közigazgatás szempontjából továbbra is élhető város legyen!


Záhony, 2009. december 2.


Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezete,
Záhonyi Polgármesteri Hivatal Alapszervezete


Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat

MTI nonprofit Zrt. 2009  © Minden jog fenntartva.