GÖDÖLLŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2015. május 29., péntek 13:52 |
Városmarketing gyémánt védjeggyel ismerték el a „kis Balázs” projektet |
|
Városmarketing gyémánt védjegy elismerésben részesült Gödöllő városa a „kis Balázs” projekttel a 2015-ös Országos Városmarketing Díj pályázaton. Az elismerést az önkormányzat képviseletében Péterfi Csaba kommunikációs igazgató, a polgármesteri kabinet vezetője vette át Budapesten, a Márkaépítés 2015 konferencián Nagy Mártontól, a Magyar Marketing Szövetség elnökétől és Piskóti Istvántól, a Miskolci Egyetem intézetigazgatójától.
A József Attila Altató című verséből ismert kis Balázs szobrát a költő születésének 110. évfordulóján, a Magyar Költészet Napján avatták fel Gödöllő főterén. A szobor megvalósítására a múlt év júniusában 5 millió forint, a legmagasabb maximális támogatást nyert a város a Nemzeti Kulturális Alap Vizuális Művészetek Kollégiuma pályázatán, amit 3 millió forinttal egészített ki az önkormányzat, valamint fedezte a terület rendezésének további költségeit. A Gödöllő megújult főterére került szobor kiválasztását hosszas egyeztetés sorozat előzte meg: közvélemény kutatás, hogy az itt élők milyen szobrot látnának szívesen főtéren, majd a város vezetése a szakmai zsűri mellett a helyi képző- és iparművészek, a kulturális intézmények vezetői és óvodások, általános- és középiskolások véleményét is kikérte. A sok jó javaslat közül olyan művet kellett kiválasztani, ami amellett, hogy illik a város nappalijaként számon tartott főtérre, egyaránt szól az itt élőkhöz és az ide látogatókhoz, ugyanakkor meg kellett felelnie az NKA pályázati kiírásának is. A beérkezett pályaművek közül Erős Apolka Munkácsy-díjas szobrászművész alkotása egyhangú támogatást kapott, még a gyerekeknek is ez tetszett a legjobban. - A szobor a jövőről szóló szép üzenet mindenkinek, fogalmazott avatóünnepségén Gémesi György polgármester. Bár a verset csaknem mindenki ismeri, azt kevesen tudják, hogy József Attila a verset egy gödöllői kisfiúnak, Gellér Balázsnak írta, aki az ugyancsak Gödöllőn élő Ottó Ferenc zeneszerző unokaöccse volt. Az egykori kis Balázs később tényleg katona lett, mint az a versben is szerepel. A gödöllőiek együtt szavalták el az Altatót. * Az Országos Városmarketing Díjat a Magyar Marketing Szövetség a Márkamonitorral közösen írta ki, azzal a céllal, hogy - a városok, települések fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketing tevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet, - a sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, - elismerje, díjazza a szakmailag legjobb megoldásokat, s népszerűsítse azok megvalósítóit, - segítse a tapasztalatcserét, a városok, települések vezetői, szervezetei és marketingesei közötti együttműködést, - bővítse a városmarketing szakmai tudásbázisát, segítse az ezirányú szakmai képzést! * A pályázat díjátadójára a Márkamonitor Márkaépítés 2015 konferenciája keretén belül került sor. A konferencián a pályázók és a városmarketing területén dolgozók, érdeklődők a szakterület legújabb trendjeiről és a települések példáiról tájékozódtak. Az előadók között szerepeltek a pályázat zsűritagjai is, akik a saját szakterületükre vonatkozóan látták el hasznos tanácsokkal a résztvevőket. |
|
|
|
|
|
|
Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat
MTI nonprofit Zrt. 2009 © Minden jog fenntartva.
|
|