MISKOLC MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2020. július 22., szerda 13:45 |
Miskolc bemutatta 2030-ig szóló turizmusfejlesztési stratégiáját |
|
Elkészült
Miskolc turizmusfejlesztési stratégiája, amely a következő 10 évre
iránymutatásként szolgál minden helyi ágazati fejlesztés és szereplő számára. A
stratégia célja, hogy Miskolc négy legfontosabb turisztikai attrakciója
azonosan magas színvonalon várja a látogatókat; hogy egy erős Miskolc márkanév
alatt jelenjen meg Miskolctapolca, a Diósgyőri vár, Miskolc-Lillafüred,
valamint a belváros és a történelmi Avas. A szerzők és a szakemberek azt
remélik, hogy a városban eddig is jelentős erővel bíró idegenforgalom a
minőségi élménykínálat, az egyedülálló attrakciók és a jól szervezett
menedzsment segítségével tovább erősödik majd a jövőben.
Ahogyan a stratégia is megállapítja: Miskolc pozíciója erős a hazai
turisztikai piacon, mivel látogatóinak 80 százaléka belföldről, a maradék 20
százalék pedig környékbeli, országokból érkezik.
Miskolctapolca és a Diósgyári vár több tízmilliárdos fejlesztési szakaszon
van túl, országos szinten jelentős attrakciók várják a látogatókat hamarosan.
Miskolc célja a következő tíz évben kettős: egyrészt a belvárost és
történelmi Avast és Lillafüredet is hasonló fejlettségi szintre kell hozni,
másrészt össze kell kötni a város négy különböző élményígérettel rendelkező
városrészét. Cél, hogy a város négy legfontosabb turisztikai desztinációja
azonosan magas színvonalon várja a látogatókat; hogy egy erős Miskolc márkanév
alatt jelenjen meg Miskolctapolca, a Diósgyőri vár, Lillafüred, valamint a
belváros és a történelmi Avas, amelyeket a látogatók több napos kirándulás
során fedezhetnek fel.
A város konkrét turisztikai fejlesztési projektjeit – a stratégia részeként
– a Herman Ottó Turisztikai Fejlesztési Program foglalja össze. A szakmai anyag
elkészítésén szakértői csapat dolgozott bevonva a város turisztikai
szereplőinek és vállalkozásainak széles körét.
A sajtótájékoztató mellett a „Miskolc Megyei Jogú Város Foglalkoztatási
Paktum Programja” (TOP-6.8.2-15-MI1-2016-0001) projekt szervezésében, study
tour keretében a résztvevők megismerhették Miskolc látványosságait, közöttük a
Barlangfürdőről híres Miskolctapolcát, a történelmi Avas több mint 800 pincét
számláló pincesorát és a romantikus hangulatú Lillafüred attrakcióit. Az
újságírók személyesen is betekintést nyerhettek a már folyamatban lévő
turisztikai fejlesztési projektekbe, így például a Miskolctapolcán épülő,
Közép-Európa egyik legizgalmasabb élményfürdőjének a kivitelezési munkálataiba
és az Északerdő Zrt. kisvasút-fejlesztési projektjébe, melynek eredményeként a
Lillafüredi kisvasút és környezete újul meg.
A koronavírus járvány okozta hatásokra reagálva a stratégia céljaival
összhangban Miskolc a közelmúltban a Paktum irodával együttműködve online
turisztikai kampányt is indított Miskolc pont jó! néven, amelynek célja a város
sokszínűségének bemutatása a belföldi turisták részére.
Miskolc turizmusfejlesztési stratégiája hamarosan Miskolc Megyei Jogú Város
Közgyűlése elé kerül, a képviselők javaslatai alapján nyeri el végső formáját.
Projekt megnevezése: TOP-6.8.2-15-MI1-2016-0001
számú „Miskolc Megyei Jogú Város Foglalkoztatási Paktum Programja” című projekt |
|
|
|
|
|
|
Forrás: Önkormányzati sajtószolgálat
MTI nonprofit Zrt. 2009 © Minden jog fenntartva.
|
|