|
|
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2011. augusztus 31., szerda 17:28 |
Fővárosi Közgyűlés (3) - közlekedés, útfelújítás, jelzőlámpák, teherforgalom |
|
A Budapesti
Közlekedési Központnak a közlekedési intézményrendszer átalakítására vonatkozó
koncepcióját 21 igen, 13 nem szavazattal elfogadta a közgyűlés. Az
átalakítására azért is van szükség, mert a BKV közszolgáltatási szerződése 2012
tavaszán lejár, annak módosítás nélküli újramegkötésére pedig nincs lehetőség,
mert az nem konform az EU-s jogszabályokkal, illetve a hálózat és a közutak
fenntartásával kapcsolatos feladatokat a jelenlegi gazdasági és intézményi
hátérrel nem lehet elvégezni. Az új koncepció lényege, hogy egységes,
átlátható, ellenőrizhető finanszírozási elveket vezet be a közlekedésben, és
lehetővé teszi a hatékonyabb forrásfelhasználást. A jövőben a főváros helyett a
BKK láthatja el a tömegközlekedési közszolgáltatás megrendelői feladatait, és a
BKK-hoz kerülhet a közútfenntartás. Az átalakítás érinti a BKV apportálását a
BKK-ba, illetve a BKV buszágazatának jövőjét is. Az előterjesztés elfogadásával
elvi döntést is hoztak a járműpark cseréjének elindítására, és felülvizsgálják
az autóbusz-üzemeltetési modellt is.
Jövő nyárra
megújulhat a belső Thököly út: 21 igen, 10 nem szavazattal, két tartózkodás mellett
döntöttek a városatyák arról, hogy a BKK készítse elő a Thököly út belső -
Hernád utca és Dózsa György út között, alig négyszáz méteres - szakaszának
felújítását. A Thököly út felújítása a 4-es metró építésének része volt,
"költségvonzati okokból" azonban e szakasz felújítása kimaradt. A
kivitelezés jövő tavasszal kezdődhet, 2012 nyarára fejeződhet be, és az
előzetes kalkulációk szerint mintegy 300 millió forintba kerülne.
Jövőre is
folytatódhat a fővárosi jelzőlámpák áthangolásának programja - erről 24 igen
szavazattal, tíz tartózkodás mellett döntött a közgyűlés. A fővárosi
jelzőlámpa-rendszer jelentős átalakítására szorul, ennek érdekében Tarlós
István főpolgármester elrendelése alapján a BKK és a FKF Zrt. Forgalomtechnikai
Igazgatósága 2011 májusában intézkedési tervet dolgozott ki: idén összesen 20
nagy forgalmú útvonalon hangolják át a jelzőlámpákat, 17 csomópontban pedig
megvizsgálják a jelzőlámpák megszüntetésének lehetőségét. Első ütemben a 20
nagy forgalmú útvonalból 6 esetében július végére megtörtént az új vezérlő
programok beépítése. Második ütemben 14 útvonalszakaszt vizsgálnak meg, az
összehangolás október végéig megtörténik. A program 2012-ben hasonló
nagyságrendben folytatódhat.
Szigorítják
Budapesten a teherforgalmi díjak befizetésének ellenőrzését - György
István, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes javaslatát 28 igen
és 3 nem szavazattal, 3 tartózkodás mellett fogadták el a képviselők. A főváros
90 milliós többletforrást biztosít a Fővárosi Közterület-felügyeletnek, hogy
növeljék az ellenőrzés hatékonyságát, kamerarendszert építsenek ki, és emeljék
a büntetési tételeket is. György István megjegyezte, az objektív felelősség
bevezetése a főváros számára nem előnyös, a pótdíj alapú bírságolásra pedig
nincs jogi háttér. Az előterjesztés szerint azért van szükség az ellenőrzés szigorítására,
mert az ebből adódó bevétel 16 százalékkal marad el a tervezett mértéktől.
Befolyásolta a bevételkiesést az is, hogy a gazdasági válság súlyosan érintette
az építőipart, a behajtási díjakat pedig főként ilyen cégek fizetik be.
Megváltozott az ügymenet ideje, most már 6 órás ügyintézéssel is lehet kérni
behajtási engedélyt, emiatt a korábbi többnapos behajtási kérelem helyett napi
hozzájárulást adnak, amely olcsóbb. Az előterjesztésben György István azt írta,
hogy az ellenőrzés alacsony hatékonysága is a bevételek elmaradásához
vezethetett.
Elfogadta
a közgyűlés a BKV 2010. évi konszolidált beszámolóját és üzleti jelentését 26
igen, 3 nem szavazattal, 3 tartózkodás mellett. A dokumentum szerint az eladott
jegyek és bérletek alapján számított statisztikai utasszám1,3 milliárd utas és
5,1 milliárd kilométer. A BKV tavalyi üzemi eredménye 5,2 milliárd forint
volt, amely 1,3 milliárd forinttal haladja meg a tervezettet. A közlekedési
vállalat finanszírozási helyzete 2010-ben némileg javult, az államtól és a
fővárostól kapott támogatásnak köszönhetően.
|
2 csatolt kép
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|