Önkormányzati sajtószolgálat
MTI - hírügynökség
2022. június 30. csütörtök
Hírek témák szerint

BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2011. augusztus 31., szerda 17:28

Fővárosi Közgyűlés (3) - közlekedés, útfelújítás, jelzőlámpák, teherforgalom
A Budapesti Közlekedési Központnak a közlekedési intézményrendszer átalakítására vonatkozó koncepcióját 21 igen, 13 nem szavazattal elfogadta a közgyűlés. Az átalakítására azért is van szükség, mert a BKV közszolgáltatási szerződése 2012 tavaszán lejár, annak módosítás nélküli újramegkötésére pedig nincs lehetőség, mert az nem konform az EU-s jogszabályokkal, illetve a hálózat és a közutak fenntartásával kapcsolatos feladatokat a jelenlegi gazdasági és intézményi hátérrel nem lehet elvégezni. Az új koncepció lényege, hogy egységes, átlátható, ellenőrizhető finanszírozási elveket vezet be a közlekedésben, és lehetővé teszi a hatékonyabb forrásfelhasználást. A jövőben a főváros helyett a BKK láthatja el a tömegközlekedési közszolgáltatás megrendelői feladatait, és a BKK-hoz kerülhet a közútfenntartás. Az átalakítás érinti a BKV apportálását a BKK-ba, illetve a BKV buszágazatának jövőjét is. Az előterjesztés elfogadásával elvi döntést is hoztak a járműpark cseréjének elindítására, és felülvizsgálják az autóbusz-üzemeltetési modellt is.
 
Jövő nyárra megújulhat a belső Thököly út: 21 igen, 10 nem szavazattal, két tartózkodás mellett döntöttek a városatyák arról, hogy a BKK készítse elő a Thököly út belső - Hernád utca és Dózsa György út között, alig négyszáz méteres - szakaszának felújítását. A Thököly út felújítása a 4-es metró építésének része volt, "költségvonzati okokból" azonban e szakasz felújítása kimaradt. A kivitelezés jövő tavasszal kezdődhet, 2012 nyarára fejeződhet be, és az előzetes kalkulációk szerint mintegy 300 millió forintba kerülne.
 
Jövőre is folytatódhat a fővárosi jelzőlámpák áthangolásának programja - erről 24 igen szavazattal, tíz tartózkodás mellett döntött a közgyűlés. A fővárosi jelzőlámpa-rendszer jelentős átalakítására szorul, ennek érdekében Tarlós István főpolgármester elrendelése alapján a BKK és a FKF Zrt. Forgalomtechnikai Igazgatósága 2011 májusában intézkedési tervet dolgozott ki: idén összesen 20 nagy forgalmú útvonalon hangolják át a jelzőlámpákat, 17 csomópontban pedig megvizsgálják a jelzőlámpák megszüntetésének lehetőségét. Első ütemben a 20 nagy forgalmú útvonalból 6 esetében július végére megtörtént az új vezérlő programok beépítése. Második ütemben 14 útvonalszakaszt vizsgálnak meg, az összehangolás október végéig megtörténik. A program 2012-ben hasonló nagyságrendben folytatódhat.
 
Szigorítják Budapesten a teherforgalmi díjak befizetésének ellenőrzését - György István, városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes javaslatát 28 igen és 3 nem szavazattal, 3 tartózkodás mellett fogadták el a képviselők. A főváros 90 milliós többletforrást biztosít a Fővárosi Közterület-felügyeletnek, hogy növeljék az ellenőrzés hatékonyságát, kamerarendszert építsenek ki, és emeljék a büntetési tételeket is. György István megjegyezte, az objektív felelősség bevezetése a főváros számára nem előnyös, a pótdíj alapú bírságolásra pedig nincs jogi háttér. Az előterjesztés szerint azért van szükség az ellenőrzés szigorítására, mert az ebből adódó bevétel 16 százalékkal marad el a tervezett mértéktől. Befolyásolta a bevételkiesést az is, hogy a gazdasági válság súlyosan érintette az építőipart, a behajtási díjakat pedig főként ilyen cégek fizetik be. Megváltozott az ügymenet ideje, most már 6 órás ügyintézéssel is lehet kérni behajtási engedélyt, emiatt a korábbi többnapos behajtási kérelem helyett napi hozzájárulást adnak, amely olcsóbb. Az előterjesztésben György István azt írta, hogy az ellenőrzés alacsony hatékonysága is a bevételek elmaradásához vezethetett.
 
 Elfogadta a közgyűlés a BKV 2010. évi konszolidált beszámolóját és üzleti jelentését 26 igen, 3 nem szavazattal, 3 tartózkodás mellett. A dokumentum szerint az eladott jegyek és bérletek alapján számított statisztikai utasszám1,3 milliárd utas és 5,1 milliárd kilométer. A BKV tavalyi üzemi eredménye 5,2 milliárd forint volt, amely 1,3 milliárd forinttal haladja meg a tervezettet. A közlekedési vállalat finanszírozási helyzete 2010-ben némileg javult, az államtól és a fővárostól kapott támogatásnak köszönhetően.


2 csatolt kép 21
Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Önkormányzati érdekszövetségek hírei
Magyar Polgármesterek XII. Világtalálkozója
2018. június 28., csütörtök 12:56
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége    2018. június 29-30-án  Gödöllőn rendezi meg a
 Magya...
TÖOSZ állásfoglalás a 2018. évi központi költségvetésről
2017. május 26., péntek 09:27
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) kibővített Elnöksége 2017. május 23-ai ül...
Országos önkormányzati szövetségek szolidaritási nyilatkozata
2016. június 8., szerda 19:13
Az Önkormányzatok Nemzeti Együttműködési Tanácsa (ÖNET) önkormányzati oldalát képviselő Elnökök T...
Belügyminisztérium hírei
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
A megszűnt Önkormányzati Minisztérium archív hírei
Az önkormányzati rendszer átalakításáról, az önkormányzatokat ...
2010. június 28., hétfő 17:02
Az új kormány önkormányzatokat érintő elképzeléseiről esett szó az ETK Önkormányzati Klub legutób...
Kormányzati segítség a zempléni településeknek
2010. május 13., csütörtök 11:29
Dr. Pataki István, az Önkormányzati Minisztérium szakállamtitkára és dr. Hoffmann Imre, az Ország...
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.