|
|
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2011. december 15., csütörtök 07:53 |
Közmeghallgatást rendeztek a Főpolgármesteri Hivatalban |
|
A
4-es metró építése, a BKV kollektív szerződésének az ügye, dugódíj,
római-parti árvízvédelmi mű, utcanevek – egyebek között ezek a témák is
szerepeltek a Főpolgármesteri Hivatal dísztermében szerda késő délután
megrendezett közmeghallgatáson. Több
tucat érdeklődő vett részt a Főpolgármesteri Hivatalban szerda késő
délután szervezett, hagyományos évi közmeghallgatáson. A római-parti
árvízvédelmi művel kapcsolatban a közmeghallgatáson elhangzott: a parti
sáv mentén épül mobil védmű, hogy a lehető legkisebb vízterhelést kapja,
és megnövelt biztonságot adjon a Csillaghegyen élőknek. A most a
Királyok útja – Nánási út vonalában lévő nyúlgát legnagyobb problémája,
hogy amikor az útszakasz és a Duna-part közötti, hetvenhektáros
hullámteret elönti az ár, nagy mennyiségű víz szivárog a talajba. Tarlós
István főpolgármester ezzel kapcsolatban elmondta, hogy még ebben a
ciklusban megépülhet a római-parti védmű, erre egymilliárd forint jut az
állami költségvetésből. Volt,
aki a Zakariás József utca és a Frankel Leó út elnevezését firtatta,
előbbivel kapcsolatban elhangzott, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2011
áprilisában döntött egyes utcanév-változtatásokról, köztük arról, hogy
az Aranycsapat tagjairól – Hidegkúti Nándorról, Kocsis Sándorról és
Zakariás Józsefről. Utóbbi 1971-ben hunyt el, sportteljesítményét az
elmúlt harminc évben senki sem kérdőjelezte meg. A hivatal illetékese
szerint Frankel Leó életútjának bizonyára akadnak vitatható eseményei,
de az adott személy teljes tevékenységét kell figyelembe venni. Akadt,
aki a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárnak szorgalmazott új elnevezést,
ezzel kapcsolatban az a válasz érkezett, hogy az intézmény méltán vette
fel Szabó Ervin nevét, aki a közkönyvtár-rendszer hazai kiépítője volt, a
könyvtár évi 300 ezer olvasója, látogatója közül a névváltozást senki
sem javasolta, ráadásul az nagy költséggel járna, hiszen az ötven
fiókkönyvtárak cégéreit, logóit, reklámanyagait is cserélni kellene. A
főváros idén 52 fát ültetett el a XI. kerületben, jövőre pedig – a
költségvetéstől függően – az egész fővárosban 1600 fa telepítését
tervezik – hangzott el. Akadt
kérdező, aki kifogásolta a dugódíj tervezett bevezetését, mint mondta,
szerinte jobb módszerek is vannak a közlekedési torlódások és a
légszennyezettség csökkentésére. Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési
Központ vezérigazgatója válaszként elmondta, hogy a 4-es metró
támogatási szerződésében az Európai Unió feltételként szabta a dugódíj
bevezetését. A zónahatárokon kamerakordonnal ellenőrzik a belépő autósok
rendszámát, a díjat pedig nem a helyszínen kell kifizetni. A rendszer
kiépítéséhez a főváros támogatást kért az EU-tól. Egy másik, a 4-es
metróhoz kapcsolódó Rákóczi téri és Móricz Zsigmond körtéri állomásának
felszíni építményeit kifogásoló kérdezőnek Vitézy azt válaszolta, hogy
ezek az állomáskijáratok valóban nem szépek, de a kiviteli terveiket már
2006-2007-ben jóváhagyták, ha azokat most építenék át, a főváros
elvesztené a 4-es metró uniós támogatását, mert a beruházás műszaki
tartalma változna. A
BKV kollektív szerződésének felülvizsgálatával kapcsolatos kérdésre a
főpolgármester azt válaszolta, hogy a főváros nem akar a járművezetők és
karbantartók zsebében kotorászni, a brutálisan eladósodott BKV
kormányzati segítségre szorul, ezért „nekünk is le kell valamit tenni az
asztalra” – fogalmazott. Kiemelte, hogy a kollektív szerződés olyan
többletjuttatásokat biztosít, amelyre egyik fővárosi közműcégnél sincs
példa. Elkerülhetetlen, hogy e juttatásokhoz hozzányúljunk, hangsúlyozta
Tarlós István. A felülvizsgálatról konzultálnak a szakszervezetekkel,
„megegyezni akarunk velük, nem valamiféle terrort alkalmazni” – jegyezte
meg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|