Önkormányzati sajtószolgálat
MTI - hírügynökség
2024. április 27. szombat
Hírek témák szerint

TOKAJ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
2009. szeptember 1., kedd 12:51

A 38-as út tokaji átkelési szakaszán 6 Uniós ország teherforgalma, plusz Ukrajna és a nyugatiak közlekednek
Lehangoló és szégyenletes, egyben teherbírása elenyésző, ártalmas és veszélyes a 38. sz. főközlekedési út Tokajon keresztülhaladó átkelési szakasza, amelyre világörökség központjakét Európában nincs példa, de a megyei szinten sem egy valamire való város esetében. Szerencsen is hamarosan négy sávosítják, a Tokajitól valamivel jobb állapotú utat, mindazokkal az esztétikai elemekkel kiegészítve, ami joggal elvárható.


Tokaj fekvése speciális, mert Észak-magyarországon a Tokaji Erzsébet közúti híd az a kivételes helyzetű átkelő, amelyen a hazai forgalmon kívül áthalad Lettország, Litvánia, Észtország, Lengyelország, Szlovákia, Románia, Bulgária, részben Törökország, Ukrajna, és a nyugati tagállamok teherforgalmának egy tetemes hányada.  
Igazából a helyzettel valójában akkor szembesültem - a statisztikákon kívül -, amikor az Édesanyám bekerült az Időskorúak Otthonába, amely mellett 40 méterre halad el a 38-as út, s a nap minden szakaszában egyebet sem lehet hallani, mint a kamionok ütemes dübörgését, bár ő hallássérült és indifferens számára. De a város lakói nem hallássérültek! Mivel Tokaj nem csak Bodrogkeresztúr felől közelíthető meg, ugyanezt tapasztalják az itt élők a Tarcali úton is.
Az egyedi károkozáson kívül, idegrendszer kell ahhoz, hogy ezt egészséges ember elviselje.
Lehet forgalomlassító berendezéseket beépíteni, meg egyéb ketyeréket, az átmenő forgalom nem fog vele csökkenni. Az persze főleg bosszantó, hogy egy ilyen esetben a forgalomlassításra beadott pályázat elvérzik, mert az emberi empátia nem probléma érzékeny.
Rögzítsük azt, hogy Tokaj elkerülhetetlen, s lehet ezt csűrni – csavarni, mindenféle ideológiával, a valóság az igazi nagyúr, amely nem engedi befolyásolni magát, mindenféle emberi okoskodásnak.


Éppen ezért a Város vezetése, még az 5 tagállam csatlakozása előtt elkészíttette a 38. sz. főút átlelési szakaszának engedélyezési tervét, az összes kiegészítőkkel. Így a légkábelek földbe helyezésével, a kerékpárutak megtervezésével, zöldsávok létesítésével, buszöblök kialakításával, stb. A terveket minden minisztercsere után elküldtük az aktuális közlekedési miniszternek, hogy volna- e figyelemmel arra, hogy itt elviselhetetlen állapotok vannak, amelyet a jó Isten kreált, mert túl azon, hogy Tokajon kelnek át a kanionok a Tiszán, a város be van szorítva a hegy és Bodrog folyó közzé. Vagyis nincs más alternatíva, mint a 38-as számú főutat alkalmassá tenni – átmenetileg (lassítással, zöldsávokkal, stb.) - ennek a sokak által lebecsült, de soha meg nem élt forgalom átvezetésére. Alacsony vérnyomású emberként is kileng a vérnyomásmérő mutatója nálam, mikor azt írják és állítják, hogy máshól nagyobb a forgalom. Egyrészt a statisztika arra jó, hogy azt bizonyítsuk vele, amit akarunk, másrészt a sűrű beépítés miatt és a keskeny helyszín folytán itt, az útpálya mentén nem állnak rendelkezésre mindkét oldalon 10 – 20 méterek a házak és a padka között, hogy csillapítsák a dinamikus terheléseket, hanem itt jó esetben 50 cm-es járdára van esély, majd következik a ház!  


Ezúttal mellőzzük a 38. sz. főút, Tokajt elkerülő szakaszának tervét, amit a Parlament törvényre emelt az Országos Területrendezési Terv múl őszi elfogadásával a gazdasági válságra tekintettel. A válság és egyéb politikai akarat miatt, ezt a programot 2013 – 2020 közé sorolták, közben nem születik a probléma átmeneti, jóval kisebb költségigényű probléma kezelésére. Sajnos én nem vagyok kormánypárti országgyűlési képviselő, csak egy kis mezei polgármester, akinek a hangja nem ér fel Budapestig, s nem tudom elérni, hogy az Országos Közútfejlesztési Terveket állítsák át valamilyen jogosultsági algoritmus alapján, hanem a politikai befolyásnak van némi szerepe – esetenként kizárólagos. Hogy nem mindig az okozott kár és forgalom a rendező elv, arra példa a bevezetőmben említett város.
Ráadásul a fizikailag és közlekedésileg beszorított Tokajnak kizárólag csak a 38. sz. főközlekedési út mentén van terjeszkedési lehetősége, intézményeit és a lakossági beáramlást is csak ebben az irányban tudja kezelni (Csurgó-völgy).


Ezért fordultam polgármesterként Kerékgyártó Attilához, a jelenlegi miniszteren kívül, hogy próbálja megérteni az elviselhetetlen és szégyenletes helyzetünket (mint világörökség szíve), s a már hivatkozott Közúthálózati Terv folyamatos figyelésével, a megvalósíthatatlannak tűnő projektek, helyébe emeljenek be bennünket.
Bár elutasított, de ebben az elutasításban volt valami emberi, és valami reményt keltő. Az első ember, aki írásban a lehetőséget nem vetette el. Természetesen számára is minden tervet rendelkezésre bocsátunk, bár már nagyon kevés van belőle, mer sok miniszter ült az elmúltévek során a miniszteri bársonyszékben.    




2 csatolt dokumentum Levél a KKK IgazgatójátólLevél a KKK Igazgatójához
Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


Önkormányzati érdekszövetségek hírei
Magyar Polgármesterek XII. Világtalálkozója
2018. június 28., csütörtök 12:56
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége    2018. június 29-30-án  Gödöllőn rendezi meg a
 Magya...
TÖOSZ állásfoglalás a 2018. évi központi költségvetésről
2017. május 26., péntek 09:27
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) kibővített Elnöksége 2017. május 23-ai ül...
Országos önkormányzati szövetségek szolidaritási nyilatkozata
2016. június 8., szerda 19:13
Az Önkormányzatok Nemzeti Együttműködési Tanácsa (ÖNET) önkormányzati oldalát képviselő Elnökök T...
Belügyminisztérium hírei
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
A megszűnt Önkormányzati Minisztérium archív hírei
Az önkormányzati rendszer átalakításáról, az önkormányzatokat ...
2010. június 28., hétfő 17:02
Az új kormány önkormányzatokat érintő elképzeléseiről esett szó az ETK Önkormányzati Klub legutób...
Kormányzati segítség a zempléni településeknek
2010. május 13., csütörtök 11:29
Dr. Pataki István, az Önkormányzati Minisztérium szakállamtitkára és dr. Hoffmann Imre, az Ország...
RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.