|
|
GÖDÖLLŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2013. január 16., szerda 10:09 |
Járások: az ügyfelek nem tudják, kihez forduljanak |
|
Az információs háttér hiányáról, a járási rendszer
előkészítetlenségéről, így panaszáradatról számolt be a Napi Gazdaságnak
Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke, Gödöllő
polgármestere a járási rendszer januári startolásával kapcsolatban.
- Milyen jellegű észrevételek futottak be önökhöz a városházára, a jegyzőkhöz? -
Az elmúlt napokban is teljes információhiányt tapasztaltunk, ami
elsősorban a rendszer kidolgozásához szükséges idő rövidségének tudható
be. Már korábban is hangsúlyoztam, hogy elkapkodott és előkészítetlen
volt a járások rendszerének kidolgozása. Több százezer ügy megy most is
keresztül az okmányirodai rendszeren, és ha hiba történik, annak komoly
következményei lehetnek. Számomra még mindig érthetetlen, miért lesz ez a
struktúra polgárbarátabb és költséghatékonyabb, mint az önkormányzati. - Milyen konkrét reklamációkról értesültek? -
Például az időpont-egyeztetések akadoznak, ami az informatikai háttér
kidolgozatlanságának számlájára írható. Hallottunk olyan esetről, hogy
egy ügyfél csak több héttel későbbre kapott időpontot. Sokszor az is
problémát okoz, hogy a lakos nem tudja, hogy ügyével kihez, milyen
irodához forduljon. - A járási és önkormányzati hivatalokban dolgozóknak milyen tapasztalataik vannak az indulásról? -
Ha a teljes önkormányzati rendszert nézzük, akkor tudomásul kell venni,
hogy több tízezer embert kell egy-egy járásba integrálni, ami komoly
nehézséget okoz azoknak, akik a korábbihoz képest eltérő munkakört
látnak el. Ahol viszont változatlan munkát lát el a hivatali ügyintéző,
ott természetesen nincsen fennakadás.
napi.hu
|
1 csatolt kép
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|