|
|
KOMLÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA |
2018. november 28., szerda 08:36 |
Milliók a komlói buszjáratokra |
|
Hétmillió forintot nyert a közösségi
közlekedés támogatására a komlói önkormányzat. A pénzből a helyijáratú buszok miatt
keletkező veszteséget csökkenti a város.
A
2013-ban lezárult többfordulós jogvita óta a komlói önkormányzat és az
üzemeltető volán-társaság (jelenlegi nevén Dél-dunántúli Közlekedési Központ
Zrt.) közösen finanszírozza a komlói helyijáratú autóbuszokat. A Pécsi
Ítélőtábla akkori jogerős döntése ugyanis előírta, hogy közszolgáltatási
szerződésben foglaltakat a buszos cégnek teljesítenie kell, nem csökkenthet
vagy szüntethet meg járatokat. Cserébe a működés során keletkező, indokolt
veszteségeket az önkormányzat megtéríti a számukra.
Ebben
a modellben a város évente százmilliós nagyságrendű összeget fordít a
buszvonalak és a járatsűrűség fenntartására. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
pályázatán most elnyert hétmillió forintos támogatás ehhez nyújt segítséget a
városnak. „Komló földrajzi adottságai, a domborzati viszonyok és az egyes
városrészek nagy távolsága miatt a megfelelő színvonalú buszközlekedés
létfontosságú az itt élők számára. Ezért minden lehetséges eszközt felhasználunk,
hogy ennek az anyagi feltételei biztosítva legyenek” – mondta el Polics József
polgármester. Elsősorban arra utalva, hogy a város több mint százmillió
forintnyi rendkívüli önkormányzati támogatásra is pályázik, amelyet kedvező
döntés esetén szintén a buszközlekedés finanszírozására fog fordítani.
Várhatóak
átalakítások is a helyi menetrendben, amihez az utasszámlálás már folyamatban
van. A cél, hogy a közelmúltban felújított utcákat bekapcsolva úgy lehessen
sűríteni a járatok számát, hogy a buszok futáskilométere nem nő. A
szolgáltatóval közösen tervezett új menetrend a tervek szerint a jövő év első
hónapjaiban léphet életbe. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Belügyminisztérium
Közlemény
2010. július 23., péntek 15:49
A belügyminiszter 2010. július 22-ei, a működésképtelen helyi önkormányzatok támogatásáról szóló ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|